MOBILITEIT
MOBILITEIT de OPLOSSING
AUTONOME VOERTUIGEN
- De nieuwe technieken die bestaan, ook volledig toe te passen op de Mobiliteit.Maar de autoconstructeurs ,de oliesector en de politiek willen dit nog niet en houden alle vooruitgang tegen en dit wereldwijd.Met mijn systeem , zouden de verkeersongelukken praktisch niet bestaan,dit komt de gezondheidszorg ten goede , minder kosten.Geen CO2 uitstoot door het verkeer.Geen busverkeer meer nodig en nog praktische voordelen.
- ——————————————————————————————————
Dus autoconstructeurs , maken de uniformen voertuigen met verschillende capaciteit 2,5,9 plaatsen, er worden in het hele land op strategische plaatsen voertuig-stelplaatsen gemaakt om de voertuigen te parkeren( een beetje zoals een elektrische robot-grasmaaier die terug naar zijn laadplaats gaat). Naargelang het gebruik en de kilometers wordt de kostprijs bepaald,voor de rit die men heeft gemaakt.
BEREIKBAARHEID
Op die manier worden afgelegen gebieden ook beter bereikbaar.Het voertuig kan je ook brengen naar een halte waar een goed uitgebalanceerd autonoom openbaar vervoer is , zoals trein of monorail om een langere en snelle afstand af te leggen.
De infrastructuur van de wegen moet ook volledig aangepast worden , zodoende dat fietsers en voetgangers geen wegen meer moeten kruisen.In stadskernen geen voertuigen meer toelaten.Wel een systeem zoals golfwagentjes bv. In de steden of dorpen.
DE POLITIEK VERANDEREN
Om dit alles mogelijk te maken moet de politieke omgeving ook drastisch veranderen , bekwamen (en minder) mensen aan het hoofd en toekomst gericht werken , niet zoals nu die alleen aan hun eigen denken en laat de rest maar verkommeren.
Het politieke landschap moet ook volledig mee evolueren zoals de techniek.
Zelfrijdende Voertuigen
Ondanks de hightech hardware aan boord heeft de volledige geautomatiseerd voertuig alles te danken aan artificiële intelligentie. Hij is in staat om autonoom te sturen, te navigeren, beslissingen te nemen en in kritieke situaties verstandig en alert te reageren.
Zelfrijdende voertuigen kunnen een positieve impact hebben op de mobiliteit van senioren. Die groeiende groep kan of wil zich niet in het verkeer begeven vanwege verminderde alertheid.
Stuurwielen en pedalen zullen immers tot het verleden behoren.
MONORAIL
Gebruik de middenruimte van de auto(voertuig)snelwegen om een Monorailsysteem te plaatsen , deze kunnen snelle verbindingen maken met de steden en belangrijke plaatsen en kunnen een snelheid van meer dan 150 km/u halen.Zie het voorbeeld in de video.Daarom moet men in de toekomst investeren,wat men nu niet doet.Ook de wegen infrastructuur zal drastisch moeten veranderen om meer fietsers en voetgangers veilig te laten deelnemen aan de mobiliteit, zowel in de stad als er buiten.Oversteekplaatsen op de weg zoveel mogelijk onder of boven de grond , dit om een betere doorstroming van de autonome voertuigen te behouden en ongelukken te voorkomen.
Wordt vervolgd:
AUTONOOM RIJDEN
Bij het autonoom rijden vallen heel veel dingen weg , zoals verkeerssignalisatie vereenvoudigd,dus minder verkeersborden , eventueel wel dynamische aanduidingen langs de kant van de weg.Ook veel minder geluidshinder , geen verkeerspolitie meer nodig , wel waarnemers om in te grijpen bij technische problemen.
INFRASTRUCTUUR:
Alle werken en projecten die nu worden uitgevoerd zijn maar lapmiddelen , die veel geld kosten en niets opbrengen en ook niet toekomstgericht zijn.Of deze duren veel te lang , zodoende dat als ze worden uitgevoerd al verouderd zijn.
Nu valt het voor om een stuk weg te renoveren van 1 km dit vaak meer dan een jaar duurt , dit moet veel sneller gaan.
Techniek en verlichting
Interactie tussen verkeer en het licht. Informatie moet anders en beter uit sensoren en lussen in de weg worden gehaald.
Slimme verlichting besparen niet alleen stroom, maar ook onderhoudskosten. De lichten hebben minder branduren waardoor de levensduur wordt verhoogd en minder snel onderhoud nodig is. Er is minder last van lichthinder en door het verminderen van het stroomgebruik wordt minder CO2 uitgestoten.
De verlichting kan doormiddel van sensoren zien waar een voertuig rijdt en voor kiezen dat (vb) 200 meter voor de auto de lichten op 100% licht geven. Buiten deze 200 meter en (vb) 100 meter achter de auto springen de verlichtingspalen naar ongeveer 20% verlichting. De verlichting gaat niet naar 0% vanuit veiligheidsvoorzorgsmaatregelen. Tevens hebben de verlichtingspalen sensoren om de weersomstandigheden in te schatten. Zo blijven de lichten aan bij regen, mist en sneeuw.
De investering van dit soort verlichting is snel terugbetaald en zelfs daarna winstgevend.
De voertuigen passen zicht automatisch aan , aan de weersomstandigheden ea.dit door interactie met de sensoren op de verlichtingspalen en wegdek.
Verkeersborden zijn dan niet meer nodig om mensen de weg te wijzen aangezien zij niet meer het voertuig hoeven te besturen. Daardoor kunnen zij hun eigen bezigheden doen op weg zonder een gevaarlijke situatie te veroorzaken. Verder ontstaat er een uniform rijgedrag wat files zal uitsluiten. Veel files ontstaan immers doordat mensen te laat remmen wat leidt tot een kettingreactie remacties. Dit zal niet gebeuren wanneer het systeem in het datacenter voertuigen geleidelijke hun snelheid laat afnemen om zo de juiste doorvoer te realiseren. Hierdoor zullen er minder ongelukken ontstaan wat zal leiden tot minder verkeersslachtoffers,dus minder kosten.